Nasza oferta
Nasza propozycja dotyczy obszaru całego kraju i obejmuje:
- Kompleksowe i skutecznym wdrożenia systemów zarządzania w zakresie:
- ISO 9001 - systemy zarządzania jakością
- ISO 14001 - systemy zarządzania środowiskiem
- PN-N 18001/OHSAS - systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
- ISO 13485 - wyroby medyczne
- ISO 17025 - akredytowane laboratorium
- Systemów zintegrowanych
W ramach wdrożenia przeprowadzamy:
-
Audit wstępny - "zerowy"
-
Szkolenia dla kadry kierowniczej
-
Szkolenie Pełnomocnika ds. systemu
-
Przygotowanie dokumentacji systemowej wymaganej i specyficznej w odniesieniu do charakteru działalności
-
Szkolenie i przygotowanie do samodzielnej pracy auditorów wewnętrznych
-
Przeprowadzenie auditów wewnętrznych wraz z działaniami poauditowymi
-
Pomoc w doborze jednostki certyfikującej
-
Audit przedcertyfikacyjny
-
Wspieranie firmy w doskonaleniu po uzyskaniu certyfikatu
-
Audity weryfikacyjne
Terminy realizacji wdrożenia określane są indywidualnie w zależności od wielkości firmy i specyfiki działalności. Średni czas trwania wdrożenia to około 6 miesięcy.
Działamy w oparciu o opracowany szczegółowy harmonogram wdrożenia, będący integralną częścią zawartej z klientem umowy, w którym projekt podzielony jest na logiczne etapy, zakończeniem których jest wystawienie faktury VAT za zrealizowane zadania.
Na wniosek zainteresowanych opracowujemy i wysyłamy elektronicznie ofertę wraz z kosztami wdrożenia. (patrz wycena wdrożenia)
- Przeprowadzanie auditów wewnętrznych w organizacjach jako zlecenie jednorazowe i wielokrotne.
- Wspieranie Pełnomocników i organizacji przy doskonaleniu systemów.
- Systemów zarządzania jakością ISO 9001;
- Systemów zarządzania środowiskiem ISO 14001;
- Systemów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy 18001;
Szkolenia dedykowane są do kadry zarządczej firmy, kształcą umiejętności przeprowadzania auditów wewnętrznych, właścicieli i uczestników procesów, podstawowe i doskonalące, otwarte i zamknięte.
Charakterystyka norm ISO
- międzynarodowa norma określająca wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością służące dokumentowaniu opracowania i wdrożenia wyrobu/usługi w celu uzyskania zadowolenia klienta, które osiągamy przez skuteczne wdrożenie a następnie doskonalenie systemu.
pokaż więcej
Korzyści wynikające z wdrożenia:
-
jasna, uporządkowana struktura organizacyjna
-
nadzorowane procesy na każdym etapie ich realizacji
-
minimalizacja kosztów złej jakości
-
ciągłe doskonalenia zarządzania firmą
-
większa satysfakcja klientów
-
wzrost rentowności
ISO 14001:2004 - jej zadaniem jest ciągłe udoskonalanie systemu zarządzania środowiskowego oraz zapobieganie zanieczyszczeniom w sposób wyważony z potrzebami ekonomiczno - społecznymi.
Wdrażanie norm ISO nie kończy się na serii 9000. Kolejne ISO z reguły jest łatwiej wprowadzić, zasady wdrażania tych norm są bowiem dosyć podobne. Przedsiębiorcy, wprowadzając ISO w swoich firmach, mają szanse poprawiać jakość w wielu dziedzinach. Bardziej szczegółowo potraktowane zostały kwestie związane z ochroną środowiska, bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną informacji.
pokaż więcej
Wdrażanie norm ISO nie kończy się na serii 9000. Kolejne ISO z reguły jest łatwiej wprowadzić, zasady wdrażania tych norm są bowiem dosyć podobne. Przedsiębiorcy, wprowadzając ISO w swoich firmach, mają szanse poprawiać jakość w wielu dziedzinach. Bardziej szczegółowo potraktowane zostały kwestie związane z ochroną środowiska, bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną informacji.
Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na certyfikat nie tylko jakości ISO 9001:2000, lecz także zarządzania środowiskiem. Wdrożenie norm z serii ISO 14000 oznacza, że firma racjonalnie korzysta z zasobów naturalnych i redukuje niekorzystne oddziaływanie na środowisko zarówno samego zakładu, jak i wytwarzanych produktów. Niektórzy przedsiębiorcy chcą w ten sposób poprawić swój wizerunek, inni są obligowani do wprowadzenia ekologicznego ISO przez swoich kontrahentów.
Wdrożenie ISO z serii 14000 przez firmę sygnalizuje, że zależy jej, żeby środowisko jak najmniej odczuło produkcję, używanie i utylizowanie wprowadzanych na rynek wyrobów. Stosowanie systemów zarządzania zgodnych z normami środowiskowymi, podobnie jak ISO z serii 9000, musi być potwierdzone przez jednostkę certyfikującą. W tym wypadku szczególnie należy się zastanowić, kiedy rozpocząć działania w firmie. Może się to bowiem wiązać z wysokimi kosztami, niekoniecznie wynikającymi wyłącznie ze zmiany technologii. Duże wydatki firmy mogą wynikać choćby z wypełnianiem ustawowych obowiązków z zakresu ochrony środowiska i uiszczaniem odpowiednich opłat (zazwyczaj też za kilka lat wstecz). Czasem również z zatrudnieniem dodatkowych pracowników nadzorujących działania wynikające z ekologicznych wymagań.
Chociaż system zarządzania jakością (seria ISO 9000) powinien się łączyć z systemem zarządzania środowiskowego, opracowanie tego drugiego nawet przy braku systemu jakości jest możliwe. Wymagania dla audytu środowiskowego zawiera norma ISO 14001. Opisuje je w sposób uniwersalny, dostępny dla firm niezależnie od warunków geograficznych, kulturowych i społecznych. System zarządzania środowiskowego składa się z następujących elementów: polityki środowiskowej, identyfikacji aspektów środowiskowych i wymagań prawnych, planowania, wdrażania i funkcjonowania, sprawdzania i działań korygujących oraz przeglądu kierownictwa danej firmy.
Jest też norma ISO 14004 zawierająca ogólne wytyczne dotyczące zasad, systemów i technik wspomagających. ISO z serii 14000 nie jest znakiem wyrobów przyjaznych dla środowiska. Oznacza jedynie, że proces mający wpływ na środowisko jest zorganizowany zgodnie z wymaganiami normy.
Systemy zarządzania środowiskowego nie są kierowane szczególnie na jakość produkcji, lecz na sposób odbioru samego zakładu przez osoby z zewnątrz - mieszkańców, lokalne władze, także klientów, którym łatwiej jest sprzedać towary firmy spełniającej ekologiczne standardy.
Korzyści wynikające z wdrożenia:
- polepszenie wizerunku firmy
- zapewnienie bezpieczeństwa prawnego
- panowanie nad sytuacjami awaryjnymi
- metodyczna ocena wpływu działalności swojego przedsiębiorstwa na środowisko naturalne
- podejmowanie skutecznych działań w celu minimalizowania negatywnych oddziaływań na środowisko
- kontrolowanie efektów swojej działalności w stosunku do otoczenia
ISO PN-N 18001/OHSAS - istotą zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy jest nie tylko zapobieganie urazom pracowników i chorobom zawodowym, lecz dotyczy ono wszystkich zdarzeń powodujących straty w przedsiębiorstwie.
Przedsiębiorcy niezbyt często decydują się na certyfikację swoich firm w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Tymczasem wielu pracodawcom posiadanie takiego certyfikatu z serii PN-N 18000 może przysporzyć konkretnych korzyści.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy umożliwia firmom opracowanie i realizację prawidłowych działań dotyczących BHP. Podobnie jak w normie ISO 14001 dotyczącej wdrażania systemu zarządzania środowiskowego normy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wymagają dążenia do ciągłej poprawy BHP w zakładzie.
Przedsiębiorcy niezbyt często decydują się na certyfikację swoich firm w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Tymczasem wielu pracodawcom posiadanie takiego certyfikatu z serii PN-N 18000 może przysporzyć konkretnych korzyści.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy umożliwia firmom opracowanie i realizację prawidłowych działań dotyczących BHP. Podobnie jak w normie ISO 14001 dotyczącej wdrażania systemu zarządzania środowiskowego normy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wymagają dążenia do ciągłej poprawy BHP w zakładzie.
Zarządzanie bezpieczeństwem nie ma dużego wpływu na marketingowy wizerunek firmy na rynku, dlatego stosunkowo niewiele przedsiębiorstw występuje o tego rodzaju certyfikaty. Norma jest też zbyt słabo znana pracownikom, by zachęcić ich do pracy w firmie, która wdrożyła system.
Jednak są też pozytywne skutki wprowadzenia normy - mniej problemów w razie kontroli z inspekcji pracy, a niekiedy też oszczędności finansowe. Odpowiednie zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy nie oznacza tylko zapobiegania urazom pracowników i chorobom zawodowym, dotyczy również innych sytuacji powodujących straty w przedsiębiorstwie, np. ograniczania awarii czy konieczności wypłacania odszkodowań.
Zanim firma osiągnie efekty, musi jednak sporo zainwestować. Chodzi przede wszystkim o czas pracowników oraz kierownictwa firmy.
Najpierw trzeba określić aktualny stan bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie oraz warunki pracy w poszczególnych miejscach i porównać z wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, a także z już istniejącymi wewnętrznymi instrukcjami BHP. Trzeba też porównać zakład z najlepszymi w danej branży w kraju i za granicą. Przegląd wstępny pozwala określić, z jakiego pułapu firma startuje do wprowadzenia normy. Z przeglądu sporządza się m.in. raport, na podstawie którego można określić mocne i słabe strony w zakresie BHP.
Następnie na podstawie przepisów, stosowanych technologii i utartych praktyk czy zwyczajów trzeba sformułować politykę firmy w zakresie BHP.
Ten etap nie ogranicza się wyłącznie do przygotowania planu wprowadzenia norm z serii 18000 w zakładzie. Najpierw trzeba dokładnie ocenić ryzyko i zidentyfikować (bardziej szczegółowo niż we wstępnym przeglądzie) wymagania dotyczące BHP zarówno określone w powszechnie obowiązujących przepisach, jak i w wewnętrznych dokumentach, np. zbiorowym układzie pracy. Na tym etapie należy też m.in. przejrzyście ustalić kryteria funkcjonowania systemu. Trzeba konkretnym osobom przypisać odpowiedzialność za konkretne sprawy, określić zakres obowiązków oraz terminy wykonania zadań.
Przy planowaniu powinny być wykorzystane wyniki przeglądu wstępnego. Ważne jest również odpowiednie udokumentowane wszystkich działań. Ma to pomóc w sformułowaniu ogólnych i szczegółowych celów i zadań, które doprowadzą do wprowadzenia nieistniejących elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Dopiero potem można przystąpić do sporządzenia programu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy oraz do jego wdrażania
Korzyści wynikające z wdrożenia:
- ustalenie celów zarządzania bhp
- planowanie działań w zakresie bhp
- opracowanie podstawowych dokumentów
- identyfikację zagrożeń i ich ocenę
- kontrolowanie poziomu ryzyka oraz podejmowanie działań profilaktycznych odpowiednich do stopnia zagrożenia
- dokonanie formalnej oceny realizacji celów polityki bhp
- obniżenie składek ubezpieczeniowych
- łatwiejsze pozyskiwanie poszukiwanych pracowników dzięki renomie przedsiębiorstwa skutecznie dbającego o zdrowie swoich pracowników
- zmniejszenie ilości i uciążliwości wizyt PIP
ISO 13485:2003 - określa wymagania do Systemu Zarządzania Jakością względem wyrobów medycznych. Wymagania te mogą być stosowane przez organizacje do projektowania i prac rozwojowych, produkcji, instalowania i usług serwisowych wyrobów medycznych oraz związanych z tym usług, jest uzupełnieniem wymagań zawartych w ISO 9001.
Korzyści wynikające z wdrożenia:
- bezpieczeństwo, że dostarczane urządzenia, wyroby i usługi medyczne spełniają niezbędne przepisy w tym zakresie
- dostarczane wyroby medyczne mają odpowiednie dopuszczenia do eksploatacji zgodnie ze znakiem CE
- podnosi jakość dostarczanych wyrobów medycznych i towarzyszących im usług
- daje informacje o poziomie zadowolenia odbiorców wyrobów - klientów
- redukuje ryzyko niewłaściwej pracy wyrobów medycznych
ISO 17025:2005 - akredytacja laboratorium - uznanie przez jednostkę akredytującą kompetencji laboratorium do wykonywania określonych działań. Akredytacja jest udzielana na wniosek laboratoriów, po dokonaniu ich oceny i potwierdzeniu, że spełniają określone wymagania i warunki.
Wymagania w sferze zarządzania dotyczą:
Wymagania techniczne dotyczą:
Potwierdzenie kompetencji do wykonywania określonych badań przez akredytację, przeprowadzone wg. ogólnoświatowych, przyjętych kryteriów, ma zapewnić, że uzyskane wyniki są rzetelne, bezstronne i wiarygodne oraz mogą być uznawane nie tylko na poziomie krajowym, ale również międzynarodowym.
- uregulowania funkcjonowania całego laboratorium
- zarządzania (polityka, komunikacja wewnątrz laboratorium,
- doskonalenia (zaangażowanie najwyższego kierownictwa)
- dokumentacji i zapisów
- podwykonawstwa badań
- zakupów
- obsługi klientów (łącznie ze skargami)
- nadzoru nad niezgodnymi badaniami i/lub wzorcowniamiDziałań korygujących i zapobiegawczych
- auditów i przeglądów zarządzania
Wymagania techniczne dotyczą:
- personelu
- warunków lokalowych i środowiskowych
- metod badań i/lub wzorcowań wraz z ich walidacją, szacowaniem niepewności
- nadzorowania wyposażenia
- zapewnienia spójności pomiarowej
- pobierania próbek i postępowanie z obiektami do badań
- zapewnienia jakości badań i/lub wzorcowań
Potwierdzenie kompetencji do wykonywania określonych badań przez akredytację, przeprowadzone wg. ogólnoświatowych, przyjętych kryteriów, ma zapewnić, że uzyskane wyniki są rzetelne, bezstronne i wiarygodne oraz mogą być uznawane nie tylko na poziomie krajowym, ale również międzynarodowym.